فروش PLAYSTATION 3 game & BLURAY 3D

فروش بازی های پلی استیشن 3 و بلوری سه بعدی روی هارد و بلوری

فروش PLAYSTATION 3 game & BLURAY 3D

فروش بازی های پلی استیشن 3 و بلوری سه بعدی روی هارد و بلوری

پلی‌استیشن ۳ (Playstation ۳)

دیگر زمانه گرافیکهای پائین به پایان رسید.دیگر کنسولهای بازی صرفا کنسول بازی نیستند و چه بسا بسیار قویتر از یک کامپیوتر هم هستند. پلی استیشن 3 دیگر یک کنسول نیست، یک ابر رایانه است که تمام تکنولوژیهای روز دنیا را در خود دارد. اما هنوز پلی استیشن 3 یک دستگاه برای بازی است که با استفاده از دیسکهای 50گیگابایتی و دسته ای نوستالژیک مجهز به سنسورهای شناخت جاذبه و شدت و حرکت، دیگر رویاهایمان را تبدیل به واقعیت میکند.



پلی‌استیشن ۳ (Playstation ۳) به اختصار PS3 یکی از محصولات شرکت سونی از سری پلی‌استیشن و در ادامه موفقیت‌های پلی استیشن ۲ به بازار عرضه شد. این کنسول از هفتمین نسل بازی‌های کامپیوتری است و در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۶ در ژاپن و ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ در آمریکا و ۲۳ مارس ۲۰۰۷ در اروپا و استرالیا به طور رسمی وارد بازار شد.

شکل ظاهری
بزرگترین و حجیمترین کنسول تاریخ است. در دو رنگ مشکی متالیک و مشکی مات ساخته می‌شود. وزنش حدود ۵ کیلوگرم است و ابعادی برابر ۲٫۴×۳٫۵×۹۸ سانتی‌متر دارد. یک فن ۹ میلیمتری در عقب برای خنک کردن استفاده می‌شود.

انواع پک‌های ارائه شدهاین کنسول از اوایل سال ۲۰۰۸ با رنگ سفید و با هارد دیسک ۴۰ گیگابایتی عرضه شده که به علت حذف کردن ریدر کارت‌های حافظه و موارد دیگری به قیمت ارزانتری به فروش می‌رسِد. اما بعدها در دو پک دیگر و به رنگ مشکی وارد بازار شد که عبارتند از : پکهای ۸۰ و ۱۶۰و۳۲۰ گیگابایتی.

واحد پردازشگر مرکزیواحد پردازشگر مرکزی در PS3 نوعی از یک پردازنده به نام سل پروسسور (Cell processor) است , همچنین این دستگاه اولین محصولی است که از این نوع پردازند‌ها‌ در معماری آن به عنوان پردازنده مرکزی استفاده شده. سل پروسسور مورد استفاده شده در کنسول PS3 در کلاک ۳٫۲Ghz کار می‌کند و متشکل شده از یک PPE بر اساس ساختار PowerPC و هفت SPE یا دستیار که سازندگان بازی‌ها تنها از شش عدد آن‌ها می‌توانند استفاده کنند زیرا یکی از آن‌ها اختصاصاً در اختیار سیستم عامل خواهد بود. سل پروسسورها برخلاف پردازنده‌های چند هسته‌ای رایج ساختاری نامتقارن دارند و هدف اصلی از طراحی آن‌ها استفاده در سینماهای خانگی , دستگاه‌های بازی و بالاتر بردن سطح کیفی آن‌ها بوده. ساختار آن‌ها از این جهت نامتقارن نامیده می‌شود که به خلاف پردازنده‌های رایج دارای هسته‌های هم تراز و همسان نیستند و از یک هسته اصلی و چند هسته فرعی تشکیل شده‌اند به همین دلیل برنامه نویسی بر روی آن‌ها نسبت به شیوه‌های متداول تا حد زیادی متفاوت است.

دسته‌های پلی استیشن ۳دسته‌های بازی PLAY STATION 3 نسبت به نسخه قبل خود از نظر ظاهری تغییر چندانی نکرده‌است و فقط دکمه آنالوگ جای خود را به نماد پلی استیشن داده‌اند و دکمه‌های R۲ و L۲ کمی رو به بالا متمایل شده‌اند، نام دسته‌ها از «دوال شوک» به «سیکس اکسیس» تغییر یافته‌است.
درست است که دسته‌های این کنسول از لحاظ ظاهری تغییر چندانی نکرده‌اند اما از لحاظ کارایی این دسته‌ها دارای قابلیت بسیار جالبی به نام سنسیتیو موشن می‌باشند که به کاربر این امکان را می‌دهد که با حرکت دادن این دسته در راستای شش محور بسیاری از آیتم‌های بازی را کنترل کند. نام SIXAXIS هم از روی عملکرد این دسته‌ها برداشته شده که به معنای شش محور می‌باشد. تقریبااز اوایل سال ۲۰۰۸ دسته جدیدی برای این کنسول به بازار عرضه شده این دسته که با نام DUALSHOCK ۳ شناخته می‌شود علاوه بر کارایی‌های دسته نسل قبل دارای شوک هم می‌باشد.

وسایل جانبیهارد قابل افزایش
درایو بلو ری
پورت HDMI
کنترل بلوتوث
سیستم وای- فای
فلش کارت

شبکه بازی
در پاسخ به موفقیت‌های مایکروسافت در شبکه Xbox LIVE سونی در سال ۲۰۰۶ در کنفرانس PlayStation Business Briefing meeting در توکیو رسما خبر از راه اندازی شبکه‌ای Online برای PS۳ داد.
پلی استیشن ۳ یک شبکه آنلاین به نام "PSN" دارد که نوعی دنیای مجازی است و در آن بازی خریداری می‌شود، گفتگو می‌شود و...
برای بازی کردن در شبکه PSN شما نباید مبلغی را پرداخت کنید. این کنسول دارای بخشی به نام Internet browser می‌باشد که PS۳ را قادر می‌سازد که همانند یک PC وارد اینترنت شود. برای استفاده از خدمات اینترنت باید کنسول را ثبت نام کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد