فروش PLAYSTATION 3 game & BLURAY 3D

فروش بازی های پلی استیشن 3 و بلوری سه بعدی روی هارد و بلوری

فروش PLAYSTATION 3 game & BLURAY 3D

فروش بازی های پلی استیشن 3 و بلوری سه بعدی روی هارد و بلوری

آموزش Stream کردن فایل های چند رسانه ای از رایانه به PS3

image42

هیچ وقت آرزو کرده اید که بتوانید فایل های ویدیو ای خودتان را بدون این که آن را تبدیل کنید به صورت بی سیم به تلوزیون خود در اتاق نشیمن انتقال دهید و از فیلم هایی که در رایانه ی خود ذخیره کرده اید لذت ببرید؟ اگر صاحب یک دستگاه پلی استیشن ۳ هستید باید شما را فرد خوش شانسی بنامیم، زیرا امروز تصمیم داریم به شما انجام این کار را در یک حرکت مارپیچی آموزش دهیم! با ما همراه باشید در ادامه مطلب تا بیاموزید چگونگی استریم کردن فایل های چند رسانه ای را! (از جمله بندیم خوشم اومد!)

نصب مدیا سرور

تماشای فیلم ها به وسیله ابزارهای مختلف معمولا کار ممکنی نبود تا زمانی که شرکتی با گروهی خوش فکر و توانمند توانست استانداردی بسازد که کمک شایانی به ارتباط میان ابزارهای چندرسانه ای مختلف بکند. آن ها نام این فناوری را DLNA قرار دادند. DLNA یا Digital living network alliance کمک می کند تا تمامی ابزارهایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند بتوانند بین یک دیگر محتوای فیلم، عکس، موسیقی و انواع مختلف اطلاعات را رد و بدل کنند.

برنامه PS3MediaServer به طور کامل با استاندارد DLNA سازگار است و Upnp Media Server به زبان جاوا برای Playstation 3 نوشته شده است تا در ویندوز، لینوکس و مک بتوان از آن استفاده کرد.

بیشتر تصاویر از نسخه لینوکس برنامه است و در محیط لینوکس ما از برنامه استفاده کردیم. نگران نباشید نسخه ویندوز هم از همین روش انجام می گیرد بلکه ساده تر.

آخرین ویرایش برنامه PS3MediaServer را بارگزاری (دانلود) کنید و سپس آن را از حالت فشرده خارج نمایید. ( اگر در ایران هستید من لینک دریافت را در انتهای مطلب هم قرار داده ام)

در لینوکس نیاز دارید که از ویدیو هایی که codeing آن ها توسط سیستم عملتان پشتیبانی می شود استفاده کنید. پس زمانی که سیستم عاملی که بر پایه Debian از قبیل اوبنتو خود را اجرا کردید در خط فرمان، دستور زیر را وارد کنید:

sudo apt-get install mencoder ffmpeg mplayer vlc openjdk-6-jre

کسانی که از ویرایش ویندوز استفاده می کنند می توانند از تمام کدینگ های استاندارد استفاده کنند و تنها باید مطمئن شوند که بر روی سیستم خود آخرین ویرایش جاوا (JRE) (در ایران از لینک انتهای مطلب استفاده کنید) بر روی رایانه خود استفاده کنند که بتوانند برنامه PS3MediaServer را اجرا کنند.

image43

وقتی برنامه PS3MediaServer را از حالت فشرده خارج کردید، دنبال فایل اجرایی “PMS.sh” بگردید و آن را اجرا کنید تا مدیا سرور اجرا شود.

pms_downloads

این نکته را به خاطر داشته باشد که قبل از اجرای مدیاسرور پلی استیشن ۳ خود را روشن کنید.

status_tab_small

PS3MediaServer شروع به جستجو و اسکن کردن local network می کند و وقتی که پلی استیشن شما را یافت پیغام “PS3 has been found !” را نمایش می دهد. این یعنی شما آماده استریم کردن فیلم های خود بر روی Playstation 3 خود هستید.

ps3_found

تنظیم کردن Media Server

PS3MediaServer به شما اجازه transcoding را می دهد؛ پس می توانید فیلم های خود را با پسوندی که در پلی استیشن پشتیبانی نمی شود هم اجرا کنید.

transcoding_small

توصیه ما به شما پیکربندی مدیا سرور برای transcode کردن فایل های شما برای راحتی کارتان است.

force_transcode

در ضمن باید مطمئن شویم رایانه ما اجازه دسترسی Playstation 3 را به مدیا سرور می دهد یا نه! برای کاربران ویندوز، باید مطمئن شوید که شبکه شما در حالت turn on your network discovery قرار داشته باشد. برای این کار به کنترل پنل بروید و “Network and Sharing Center”  را باز کنید.

image37

به قسمت advanced settings بروید.

image38

حال تنظیمات را در حالت turn on the network discovery قرار دهید.

image39

اگر از کاربران لینوکس هستید مطمئن شوید که دیواره آتش رایانه شما اجازه می دهد به PS3 تا بتواند رایانه شما را در local network پیدا کند. ما که IP پلی استیشن ۳ خود را در Inbound policy rule دیواره آتش Firestarter خود وارد کردیم.

firewall

گاهی اوقات پیش می آید که PS3MediaServer  به شبکه اشتباهی متصل می شود در نتیجه PlayStation نمی تواند مدیا سرور را بیابد. برای حل این مشکل یک بار تمام تنظیمات مدیا سرور را به در قسمت general configuration تغییر دهید. (به حالت پیشفرض و اولیه برگردانید)

general_config_small

برای انجام این کار فقط لازم است سربرگ General Configuration را باز کنید و و از قسمت “Force Networking on Interface” دنبال network interface مناسب بگردید، همین و بس!

network_settings

پس از انجام تنظیمات PS3MediaServer کافی است در منوی XMB معروف سونی خود در پلی استیشن دنبال مدیا سرور خودتان بگردید.

IMAG0316

خوب اندکی صبر چاشنی کارتان کنید تا پلی استیشن local network را واکاوی کند برای یافتن media server شما!

IMAG0317

زمانی که PS3 مدیا سرور شما را یافت می تونید در زیر منوی XMB مدیا سرور آن دنبال فیلم ، عکس و موسیقی های خود بگردید!

IMAG0318

حالا می توانید فایل های چند رسانه ای خود را مثل باقلوا در پلی استیشن خود مشاهده کنید.

ps3_browse_folder

حال کمی عقب تر بروید و بر روی کاناپه لم بدهید و دوستان خود را دعوت کنید و با هم از آرشیو فیلم های خود در رایانه لذت ببرید! ( دوستان رو گفتم بگید بیاند تا کلاس بزارید) فقط فسق و فجور نکنید! بخورید بیاشامید اما اسراف نکنید! اگه از مطلب خوشتون اومد هم با ذکر منبع بزارید با رقبت نوشتن داشته باشم.

دانلود PS3MediaServer

لینک دانلود اول     ||     لینک دانلود دوم     ||     لینک دانلود سوم

 

دانلود Java Runtime Environment

لینک دانلود اول      ||      لینک دانلود دوم      ||      لینک دانلود سوم

بازخورد_201121251314

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد