Kingmax-KE-71-USB-3_0-External-hard-drive

سخت پوستان فناوری

KINGMAX KE71 500GB

نسل سوم درگاه USB در اوایل سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد با این حال به دلیل عدم پشتیبانی مادربوردها از این فناوری، درگاه جدید USB‌ در ابتدای کار نتوانست با موفقیت زیادی روبه‌رو شود. اما در سال ۲۰۱۰ که مدت زیادی از پایان آن نمی‌گذرد محصولات نسبتا متنوعی وارد بازار شدند که از این درگاه پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر مهم‌ترین گروه از محصولات مجهز به درگاه USB هاردهای اکسترنال هستند که از این رابط به دلیل سرعت بیشتری که در مقایسه با نسل قبلی داشت به صورت بهینه استفاده می‌کنند. در مشخصات فنی USB 3.0 سرعت این دستگاه در حدود ۱۰ برابر نسل قبلی عنوان شده با این حال باید توجه داشته باشید که این مقدار در حالت تئوری است و حتی در شرایط بهینه آزمایشگاهی نیز سرعت نسل سوم ۱۰ برابر نسل دوم نخواهد بود. با این حال مقدار افزایش سرعت در میان این دو نوع رابط کاملا محسوس است.

KINGMAX KE71 500GB 03مدل KE71 از کینگ مکس ۵۰۰ گیگابایت ظرفیت دارد و هارددیسک استفاده شده در آن از نوع ۵/۲ اینچی است. این مدل با کمک نگهدارنده‌های سیلیکونی، دارای قابلیت ضدضربه است و تا حدود زیادی در مقابل لرزش مقاومت می‌کند. البته به دلیل وجود قطعات متحرک داخلی هارددیسک که شامل پلاترها و هدها می‌شود، ضربه، سقوط و تکان‌های شدید می‌تواند باعث آسیب‌دیدن هارد شود با این حال استفاده از فناوری‌های ضدضربه باعث شده تا این محصول به عنوان یک درایو پرتابل قابلیت‌های زیادی برای استفاده روزمره داشته باشد.

به همراه این دستگاه دو نرم‌افزار کاربردی نیز عرضه می‌شود که برای تهیه پشتیبان از داده‌ها و رمزگذاری امنیتی کاربرد دارند. توسط نرم‌افزار امنیتی می‌توان به الگوریتم رمزگذاری ۲۵۶ بیتی، داده‌ها را کدگذاری کرد تا قابل دستیابی نباشند. ضمن اینکه نرم‌افزار تهیه پشتیبان نیز قابلیت‌هایی مثل زمان‌بندی و برنامه‌ریزی برای تهیه بک‌آپ را دارد.

این محصول به رنگ مشکی براق طراحی شده‌ و برای روکش بدنه از پلاستیک مسلح ضدخش استفاده شده است. این بدنه اگرچه به دلیل پوشش شفاف، اثر انگشت را مشخص می‌کند با این حال در مقابل خراش‌های سطحی تا حدود زیادی مقاوم است و اگر با تصمیم به امتحان مقاومت آن با کلید نداشته باشید، به‌راحتی خراشیده نخواهد شد. روی این مدل یک دایره نقره‌ای با جلای فلزی استفاده شده است که سطح رویی را از حالت یکنواخت خارج می‌کند و محل اتصال رابط نیز در پایین دستگاه قرار گرفته است. ارتباط این هارددرایو از طریق رابط مخصوص USB برقرار می‌شود که شکل خاص خود را دارد و در طرف دیگر نیز دو درگاه USB را می‌توان دید. دلیل استفاده از دو درگاه، تامین برق لازم برای کار دستگاه است با این حال می‌توان تنها از یک رابط هم استفاده کرد. این دستگاه وزن اندکی دارد و می‌توان گفت بدنه کمترین تاثیر را در وزن کلی آن گذاشته است. به این ترتیب این مدل با وزن ۱۷۰ گرمی خود در رده سبک قرار می‌گیرد.